3 de març del 2007

Sóc jo o fa molta calor?

Ara farà 9 anys, quan jo feia COU (sí, el mític COU), vam fer amb el Raúl i el Martínez un peazo treball i exposició sobre la Conferència sobre el Canvi Climàtic de Kyoto. Segurament devia ser la primera vegada que feia un speech en públic (a classe, sí, però val com a públic, igualment) i vaig començar la meva intervenció amb la frase "1997 ha sido el año más caliente del siglo XX". Vaig escollir aquestes paraules expressament per a guanyar-me l'atenció del nostre públic adolescent, però sense deixar de constatar una realitat: que 1997 havia estat l'any més calurós del segle XX a nivell mundial.

Aquella exposició que vam fer ens va valdre un Excel·lent a l'assignatura de Comentari de Text (encara existeix?) i em ve al cap i cada cop amb més freqüència ara que el tema climàtic està cada cop de major actualitat.

I és que podrà ser o no a causa del canvi climàtic (jo crec que en aquest cas no), però el cas és que hem tingut un mes de febrer increïblement suau a BCN i àrea. Fa una mica de por i tot. Com molts de vosaltres sabeu, entre octubre i gener no hi era a BCN, per la qual cosa no he viscut en primera persona bona part de la tardor i l'hivern i he hagut de demanar informes a d'altres informants. M'han dit que encara al desembre feia una caloreta com per anar a la platja i que només hi va haver uns cinc dies de fred veritablement hivernal.

Ara és quan si jo fos demagog hauria de dir que l'estiu que ens espera hauria de ser o encara més càlid de l'habitual (efecte acumulatiu) o més fresc i plujós (efecte compensatori). Sí, del Cadí cap al sud som un poble que el que ens interessa de veritat és l'estiu. Per la meva part mantindré la prudència i no pronosticaré res encara. Això sí, potser agafaré l'anorak gordo i el canviaré per unes ulleres de sol noves.

Gaudiu de l'estiu que ja comença, amics lectors! :-D

2 comentaris:

MaRiNa ha dit...

si que fa calor si! divendres a les 7 del mati 16 graus. Impensable!
aquest hivern no me posat les botes forrades... ho vaig fer un dia i sem van rebullir els peus.
jo ja ho vaig dient.. que les pistes d'esquí tenen poc futur en el nostre pais.. ja vureu ja

Mauro S.G. ha dit...

hmmm... potser sí que tenen poc futur la majoria d'elles, però sempre en quedarà alguna, encara que sigui a la Vall d'Aran, que tene un clima diferent