16 d’octubre del 2007

Alerta de phishing!

Sempre he pensat que això del phishing era tant un timo on només hi podien caure els molt babaus com la paraula anglesa per a l'acció de pixar.

Avui he rebut un correu suposadament de Paypal, el conegut servei de pagament online del qual en sóc usuari. L'he obert per a veure què passava, ja que no fa gaire vaig fer una operació mitjançant aquest servei, però quan l'he llegit i he vist que estava en anglès, quan el Paypal sempre m'ha parlat en castellà, m'ha fet sospitar. I llavors és quan he vist el lletrero que deia:

"Este mensaje puede ser un correo de suplantación de identidad (phishing)"

I clar, no he continuat llegint l'email per veure què collons em deien per a que els donés dades meues. En canvi, el que he fet és obrir una nova finestra, anar a la pàgina (autèntica) de Paypal i entrar-hi per veure si hi havia cap problema i, com que tot estava bé (si és que tenir-hi 10,40€ és estar bé), he deixat el mail unes horetes al congelador de la meua bústia d'entrada per després fer-li un pantallazo, que us poso aquí avall. Que es fotin, aquests putos cabrons timadors! Mai em prendran la meva pasta!



(Aquest és un post de servei públic. En cas de dubte consulteu amb el farmacèutic. Podria haver-vos-ho enviat per mail, però no sóc partidari de les cadenes.)

4 comentaris:

Fer Sánchez ha dit...

Ah, pues yo lo que me dedico cuando me llega algo así (para lo que he desarrollado además un olfato bastante bueno) es a ir hasta donde me llevan, introducir alguna sandez en los campos de texto y dedicárselo a la familia de quien lo ha creado...

mlnge!

MaRiNa ha dit...

jo l'he rebut dos cops ja aquest del PayPal.
No he dubtat que era fals pq no tinc cap compta Paypal :)
de totes maneres Gmail me l'ha classificat d'spam i axo ja t'avisa :O

Mauro S.G. ha dit...

@Fer: pues no es mala idea tampoco.

@Marina: això em va passar a mi amb un mail del Banesto, amb qui no tinc cap compte (encara els associo amb el Mario Conde, no ho puc evitar)

Anònim ha dit...

A mi m'arriben correus de bancs, dels quals no en tinc cap compte (Banesto, Sabadell...), dient-me que hi ha problemes amb els meus comptes... xD